Sunday, May 20, 2012

terlalu rindu.



aku berjalan berseorangan. mendongak ke langit, sungguh indah ciptaan tuhan. sekejap, aku berjalan lagi melihat pasangan kekasih yang berbahagia. ya, dari air muka mereka aku tahu mereka bahagia. dan lelaki itu, mirip seseorng yang aku pernah sayang satu ketika dulu. timbul perasaan rindu tiba-tiba.

aku hanya mampu melihat dia dari jauh, membayangkan kenangan aku dan dia dahulu kala.

dia yang selalu menemai aku tidak kira siang dan malam.
dia yang selalu memarahi dan menegur aku andai aku punya kesalahan.
dia yang selalu menjadi pendorong aku untuk bangkit jika aku jatuh tersungkur.
dia yang selalu mengucapkan kata-kata cinta kepada ku suatu ketika dahulu.

oh, ini yang tidak dapat aku lupakan ketika tibanya sambutan hari lahir ku. sungguh! aku tidak menyangka yang dia akan meraikan aku bersama kawan-kawannya. kami sama bergelak ketawa, indahnya perasaan aku ketika itu. kini segalanya hanya menjadi kenangan setelah dia pergi jauh dari ku. aku pasrah.

putusnya hubungan kami tidak berpunca daripada sesiapa pun. mugkin silap aku sendiri atau mungkin juga silap dia yang melakukan keputusan terburu-buru. berlaku satu kejadian yang membuatkan aku betul-2 terluka. dan dia berkata dia akan menyelesaikan masalah ini. dia meminta aku tidak menghubunginya dan nanti dia yang akan cari aku sendiri.

ya, aku akur walaupun berat hati.

sekian lama aku menunggu. dia tidak pernah muncul untuk menghubungi aku kembali. betul, kata orang penantian satu penyiksaan. akhirnya aku mengambil keputusan untuk menghubungi dia, dah kecewa yang aku dapat.

dan tidak lama kemudian aku menerima panggilan dari teman rapatnya mengatakan dia telah melanjutkan pelajaran di satu tempat yang sangat jauh. aku pun tidak mampu untuk kesana.

air mata gugur, walaupun aku cuba menahan. sungguh. aku rindu lunak suaranya ketika berbicara, gelak ketawanya. aku sangat merindui kau wahai insan yang bernama SYED EMIR HAKIM.

aku berdoa kau sentiasa berbahagia di sana.

-NUR AFIQAH AZLIN-

No comments:

Post a Comment